تقریبا هر کسب و کاری که بتواند خدمات خود را از طریق اینترنت عرضه و یا حتی معرفی کند، برای حفظ و افزایش سهم بازار خود دیر یا زود باید فعالیت خود را در عرصه دیجیتال آغاز یا گسترش دهد. دانش دیجیتال مارکتینگ به مدیران کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را در تبلیغات و جذب مشتری تجربه کنند.
دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورداستفاده قرار میگیرند. موضوع مهم در بازاریابی دیجیتال موثر، استفاده از یک استراتژی مناسب برای رسیدن به مخاطبی است که محصول یا خدمت شما را خریداری میکند یا در تعامل با محتوای شما قرار میگیرد.
از بازاریابی دیجیتال بهصورت آفلاین هم میتوان بیلبوردهای الکترونیکی، دموی محصول دیجیتال، بازاریابی از طریق رادیو و تلویزیون، بازاریابی تلفنی، بازاریابی با پیام متنی (هدایا، کوپنها، برنامههای وفاداری) را مثال زد.
پس از شناخت عمیق و منطقی بازارتان، میبایست روی آن تمرکز کنید. تجزیه و تحلیل بازار، بخش مهمی از موفقیت تجاری است؛ چرا؟ چون که شما نمیدانید چگونه به مشتری دسترسی داشته باشید مگر اینکه چیزی در خصوص مشتریتان بدانید. بنابراین بازاریابی در بازار هدف ، بخش مهمی از موفقیت تجاری محسوب میشود.
وبسایتها تنها نماینده تمام وقت کسبوکار شما هستند. اگر یک مشتری در حین ملاحضه سایت شما پشیمان شود و خرید نکند، شما صرفا یک نفر را از دست دادهاید اما فرصت هزاران نفر همچنان دردستانتان است! توصیه میکنم تمام نقاط تاریک کسبوکارتان را در سایتتان مشخص کنید و به تمام سوالات احتمالی خریداران پاسخ دهید! این کار در جذب مشتری عملکردی بینظیر دارد.
ساختار سایت خوب و سلامتی آن برای بازاریابی آنلاین و موثر ضروری است. اگر اجزای سایت و ساختمان آن به درستی شکل نگرفته باشد، گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را نادیده میگیرند و یا حتی گاهی آن را مجازات میکنند. به هر حال بهینه سازی سایت یکی از ضروریترین بخش های بازاریابی دیجیتالی است.
محتوا دلیل جستجو در مرحله اول است. پس از ساخت اسکلت و نمای ساختمان، میبایست درون آن را پر کنید. پستهای بلند و مفید، ویدیوها و… از جمله مواردی هستند که برای محتوا میتوانید استفاده کنید تا از طریق آن افراد را به سمت سایت خود بکشانید. به شدت توصیه میکنم که در تولید محتوا اصول سئو را فراموش نکنید.
فرض کنید یک اتفاق خالقالعاده در آفریقا بیفتد و خبر آن در شبکههای اجتماعی پخش نشود! کسی بو میبرد؟ خیر این مسئله کاملا ناشناخته در بین عموم باقی میماند. زمانی که محتوای عالی تولید میکنید، مطمعن شوید که مردم آن را میبینند. واقعا حتی اگر بهترین محتوای دنیا را تولید کرده باشید، اما کسی آن را نبیند، هیچ ارزشی ندارد. پس فراموش نکنید که پس از تدوین محتوای عالی، توزیع آن، دومین مرحله بازاریابی است.
شما نمیتوانید، آنچه را نمیتوانید بررسی کنید، مدیریت کنید. شما باید بخوبی بدانید که چه مقدار ترافیک از چه طرقی به سمت سایت شما آمده است! این ترافیک از طریق موبایل بوده یا PC؟ این ترافیک از سمت شبکه های اجتماعی بوده یا موتورهای جستجو! باید این را به خوبی بدانید که تجزیه و تحلیل ماهیت بسیار پیچیدهای دارد اما شما میبایست برخی از عناصر حیاتی این کار را درک کنید.
تبلیغات هنر متقاعد کردن مردم برای صرف پول به چیزهایی که لازم ندارند، است. باید بدانید که تبلیغات دیجیتالی معجزه مدرن هستند. برخلاف گذشته و تبلیغات های سنتی، تبلیغات دیجیتال، یک بازاریابی سودده خاص و بینظیر است. در این نوع بازاریابی حتی میکروهزینهها قابل اندازه گیری هستند.
من را مجبور به فکر کردن نکن! همچنان که وب ها به تکامل میرسند، کاربران پیچیدهتر میشوند، آنها نمیخواهند زمانی که با یک وب سایت مواجه هستند برای استفاده از خدمات و یا خرید محصولات آن، معماهای سخت ریاضی را حل کنند! آنها توقع دارند که بلافاصله پس از انتخاب چیزی با چند کلیک آن را بخرند و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.
جایی که اصطکاک وجود دارد، فرصت وجود دارد. یا شما باید این اصطکاک را برای مشتریانتان حل کنید یا رقیبانتان این کار را خواهند کرد. باید فرصت های موجود در سایتتان را بشناسید و از آنها برای تبدیل شدن بازدیدکنندگان به خریداران تبدیل کنید. پس از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و همینطور بهینه سازی عملکرد برای کاربران، نرخ تبدیل شما به طرز شگفت انگیزی افزایش خواهد یافت. با این عملکرد میتوانید نتایج بازاریابی دیجیتالی خود را دو تا چهار برابر افزایش دهید.
افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف چه کاری و یا غیرکاری زیاد مسافرت می روند.این افراد در خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی بسیار حرفه ای عمل کرده و راحت و بدون دردسر مراحل سفر خود را سپری می کنند.ترفندهای بسیار کلیدی برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی
· آیا میدانید نرخ مشارکت چگونه محاسبه میشود؟
اگر احساس میکنید که در بین کلمات بیمعنی و اصطلاحات اینستاگرام سردرگم شدهاید، به این مقاله خوشآمدید.
آشنایی کامل با شاخصهای تحلیل اینستاگرام کار سادهای نیست. با این حال، اگر شما میخواهید در دنیای خشن و بیرحمانه برندها و مارکهای تجاری و رقبایی که برای جایگاه خود مبارزه میکنند، دوام بیاورید، آشنایی با این شاخصها اجباری است.
بدون فهم شاخصهای تحلیلی ، نمیتوانید تأثیر تاکتیکهای تجاری خود را ارزیابی کنید؛ و بدون درک تاکتیکهای مؤثرتر، قادر به رسیدن به اهداف خود نیستید.
یک استراتژی بازاریابی مناسب در اینستاگرام، متشکل از یک هدف مشخص،جامعه هدف مشخص، تاکتیکهای عملیاتی و شاخصهایی برای ارزیابی عملکرد است.اگر قطعهای از یک زنجیرهای از دست برود، تمام زنجیره شکسته خواهد شد.
امروز، همه موارد لازم درباره شاخصهای تحلیلی اینستاگرام شامل، معنی آنها، مکان آنها و مهمتر از همه، آنچه برای افزایش بازاریابی اینستاگرام خود لازم دارید را یاد میگیرید
. آموزشهای ما شاخصهای تحلیلی عمومی، استوریها و آگهیهای تبلیغاتی اینستاگرام را پوشش میدهد.
شاخص های تحلیل اینستاگرام که هر بازاریابی باید بداند
1- Reach (دسترسی به محتوا)
2- IMPRESSIONS (میزان بازدید محتوا)
IMPRESSIONS تعداد دفعات بازدید پست، استوریها یا پروفایل شما در یک دوره زمانی مشخص است. اینستاگرام تعداد دفعاتی که پست شما بازدید شده را حساب میکند، به طوری که یک پست را میتوان چندین بار مشاهده کرد، یک پروفایل میتواند چندین بار بازدید بشود و البته میتوان یک استوری را چند بار تماشا کرد.
به عنوان مثال: اگر یک نفر پست شما را سه بار دیده است، این بهعنوان 1 دسترسی به محتوا (Reach) و 3 بازدید از محتوا (IMPRESSIONS) به حساب میآید.
3- Engagement rate (نرخ مشارکت) و Engagement on reach (نرخ مشارکت در دسترسی)
بهعنوانمثال: شما 100 فالوور دارید، اما 150 نفر درواقع، آخرین پست شما را دیدهاند که 20 لایک گرفته است. نرخ مشارکت برای این پست 20 درصد خواهد بود و درصورتی که خواهان برآورد موفقیت پست خود هستید، نرخ مشارکت در دسترسی دقیقاً 13 درصد است.
میزان مشارکت شما چقدر باید باشد؟
بهطورمعمول، با داشتن فالوورهای بیشتر، نرخ مشارکت شما پایینتر است. این یک قاعده کلی است که برای اکثر شاخصهای تحلیلی اینستاگرام کاربرد دارد: درصورتیکه تعداد دنبال کنندههای شما بالا برود، نرخ شما پایین میآید. برای درک بهتر: من حدود 3.2K دنبال کننده در حساب کاربری اینستاگرام خود دارم و نرخ مشارکت من 8.57٪ برای هر عکس است. با این حال، کیم کارداشیان تقریباً 125M دنبال کننده دارد و نرخ مشارکت او 1.97 درصد است.
البته روشهای زیادی مثل شناخت مخاطبین هدف، نوشتن کپشن خوب، هشتگ گذاری و … وجود دارد که باعث افزایش نرخ مشارکت کاربران خواهد شد.
کجا میتوان Reach ،IMPRESSIONS و engagement را جستجو کرد؟
درصورتی که اینستاگرامتون را برای کسبوکار فعال کرده باشید، میتوانید این دو شاخص تحلیلی را در زیر یک پست خاص با استفاده از insights (دادههای آماری کامل) اینستاگرام، تجزیه و تحلیل کنید. insights اینستاگرام تنها آمار را بهصورت عددی ارائه میدهد، نه بهصورت درصد؛ که برای بررسی سادهتر هستند. همینطور برای محاسبه بعضی از این اعداد میتونید از داشبورد نئولایز استفاده کنید.
4- Followers growth (افزایش فالوور)
افزایش فالوور شاید یکی از مؤثرترین شاخصهای تحلیلی اینستاگرام باشد و به معنی افزایش فالوورها در یک دوره زمانی مشخص است.
اگر تعدادی از فالوور های خود را ازدست دادهاید و یا با استفاده از ربات های اینستاگرامی مشارکت بالایی را به دست نیاورده اید، شاید مایل باشید تاکتیکهای رشد و مشارکت دیگری را امتحان کنید.
نمودار رشد فالوور سایت تحلیلی نئولایز
5- MENTIONS (دعوت یا اشاره برای مشاهده پست خاص)
Mentionیا اشاره کردن: اشاره به فرد خاصی در کامنتها یا پستهای اینستاگرام بهصورت تگ در یک پست و یا اشاره در متن با استفاده از نماد @ در ابتدای نام کاربر موردنظر است.
معمولاً نمیتوانید آن را در داده های آماری insights مشاهده نمایید. با این حال. اگر شما یک کاربر سرویس تحلیلی نئولایز هستید، میتوانید اشارههای خود را در صفحه ی تحلیل پست در قسمت tags مشاهده نمایید، در آنجا شما قادرید آنها را بسته به نوع تگ، مثلاً تگ عکس و یا تگ متن، فیلتر کنید.
6- Profile visits (بازدیدهای پروفایل)
تعداد بازدیدها از صفحه پروفایل اینستاگرام شما است.
7-Email click (کلیکهای ایمیل)
بهعنوانمثال:ایمیل شما 23 بار کلیک شد، درحالیکه در 30 روز گذشته 35945 بار از پروفایل شما بازدید شده است، بنابراین سرعت کلیک ایمیل شما 0.06٪ است.
8- CLICKs GET DIRECTION (کلیکهای دایرکشن)
دقیقاً مانند دو نمونه قبلی:
بهعنوانمثال:در 30 روز گذشته دکمه Get directions شما 147 بار انتخاب شده است. پروفایل شما 35945 بار در مدتزمان مشابه بازدید داشته است، درنتیجه سرعت کلیک مسیریابی شما 0.41٪ است.
9- website clicks (کلیکهای وبسایت)
کلیکهای وبسایت تعداد ضربهها در وبسایت پروفایل اینستاگرام شما است
بهعنوانمثال: اگر در 30 روز گذشته شما 833 کلیک وبسایت دریافت کردهاید و پروفایل شما 35945 بار بازدید شده است، نرخ کلیک روی وبسایت شما 2.32٪ است.
تنها یک امکان (تاکنون) برای دنبال کردن کلیکهای URL در اینستاگرام وجود دارد که آن short bio شما است. اگر میخواهید برای افزایش اطلاع از نام تجاری خود یک URL را در bio خود قرار دهید.
اینسایت اینستاگرام، در مورد بخش اکشن های پست
10- saves (ذخیرهها)
بهعنوانمثال: اگر در 30 روز گذشته شما 5 پست منتشر کردهاید و 30 کاربر آنها را ذخیره کردهاند، میانگین ذخیره شما 6 است.
11- views
توجه: کسی ممکن است پست شما را دیده باشد، اما لزوماً ویدیو را تماشا نکرده است. در این صورت، آن بهعنوان 1 بازدید پست، اما نه 1 مشاهده ویدئو بهحساب میآید.
12- Tags on branded hashtag (تگها در هشتگ نام تجاری)
یک هشتگ نام تجاری، هشتگ شخصی شما است که شما برای ساختن یک اجتماع پیرامون نام تجاری خود و گسترش یکروند در اینستاگرام، ایجاد کردهاید. تگها در یک هشتگ، تعداد رسانههای پست شده با استفاده از هشتگ شما است.
شاخصهای اینستاگرام برای استوریها
13- Exits (خروجیها)
اساساً، خروجیها تعداد افراد که استوری شمارا بدون اینکه تا پایان تماشا کنند، رها کردهاند. خروجیها زمانی اتفاق میافتد که:
در ضمن، نرخ خروجی در استوری ها، تعداد خروجیها تقسیمبر تعداد بازدید پست (impressions) است.
به عنوان مثال: 234 impressions و 21 خروجی داشتهاید. بنابراین نرخ خروج 8.9٪ خواهد بود.
14- Swipes away
دادههای آماری (insights) اینستاگرام همچنین یک شاخص swipe away ارائه میدهد که نشاندهنده تعداد دفعاتی است که کاربران برای مشاهده استوری کاربر بعدی به صفحه ضربه میزنند.
15- Taps forward (ضربه روبهجلو)
تعداد ضربههایی است که یک کاربر برای دیدن تصویر یا ویدیوی بعدی وارد میکند.
اگر تعداد زیادی ضربههای روبهجلو دارید، این ممکن است یک هشدار باشد که استوری شما جالب توجه نبوده یا خیلی طولانی بوده است.
16- Tabs back (ضربه رو به عقب)
تعداد ضربههای که یک کاربر برای مشاهده عکس یا ویدیوی قبلی شما وارد میکند.
درحالیکه ضربه رو به عقب میتواند تصادفی اتفاق بیفتد، تعداد زیاد آنها میتواند یک علامت باشد که افراد استوری قبلی شمارا لایک کردند تا مجدداً آن را تماشا کنند، یا استوری فعلی شمارا آنقدر پسندیدهاند که برای تماشای مجدد آن سریعاً به عقب و سپس به جلو برگشتهاند.
17- Replies (پاسخها)
تعداد پیامهایی که کاربران برای استوری شما فرستادهاند.
18- shortcuts (میانبرها)
میانبرها تمام tap backs، tap forward، swipe away و exits است. اساساً، تعداد همه میانبرها است که افراد برای پایان دادن به استوری قبل از اینکه واقعاً به پایان برسد، به کار میبرند.
19- completion rate (نرخ تکمیل)
نرخ تکمیل به شما امکان میدهد تا بفهمید که چه درصد از کاربران استوری شما را تا آخر تماشا کردهاند. فرمول آن ساده است: 100٪ منهای نرخ خروج.
شاخصهای پخش زنده اینستاگرام
20- live viewer (بینندگان زنده)
پخش زنده یکی از بزرگترین ترفندهای اینستاگرام است، پس لازم است آن را امتحان کنید و میزان موفقیت تلاشهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید. تنها شاخص برای ارزیابی، تعداد بینندگان زنده است.
شما میتوانید تعداد بینندگان زنده خود را بلافاصله پس از شروع پخش زنده در هر زمان مشخصی در گوشه سمت چپ بالای صفحه پیدا کنید.
هنگامی پخش را پایان میدهید، اینستاگرام تعداد نهایی بینندگان زنده را که هر قسمت از ویدیو شمارا تماشا کردهاند، به شما اعلام میکند.
ازآنجاییکه در حال حاضر هیچ تجزیهوتحلیلی در پخش زنده اینستاگرام وجود ندارد، پیشنهاد میکنم که بعد از پخش، تعداد را ثبت کنید یا از آن اسکرین شات بگیرید تا علاقه فالوورهای خود را در طول زمان پخش زنده پیگیری کنید.
شاخصهای اینستاگرام برای تبلیغات
21- نرخ کلیک2 (CTR)
تعداد کلیکها بر روی تبلیغ شما، تقسیمبر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش دادهشده است (impression). همیشه بهصورت درصد نشان داده میشود.
22- هزینه هر کلیک (CPC)3
مقدار مبلغی که برای یک کلیک روی تبلیغ خود هزینه میکنید.
23- Average cost per click (متوسط هزینه هر کلیک)
تقسیم کل هزینه کلیکهای شما بر تعداد کل کلیکها است. برای مثال، تبلیغ شما دو کلیک گرفته است – یکی از هزینههای 0.20 دلار، یکی دیگر 0.40 دلار، به این معنی که شما درمجموع 0.60 دلار خرج کردهاید. اگر شما 0.60 دلار را به 2 (تعداد کلیکها)، تقسیم نمایید، متوسط CPC شما 0.30 دلار است.
24- Click (کلیکها)
تعداد کلیکهای واقعی بر روی تبلیغ شما است.
· 1 Average reach rate per post
· 2 Click through rate
· 3 Cost per click
سئو سایت گردشگری
، اکثر کسب و کارهای بزرگ ایران بیشترین فروش آنها از طریق اینترنت میباشد.یکی از این کسب و کارهای صنعت گردشگری و فروش تور که مخصوص آژانس های هواپیمایی میباشد است.با توجه به فرهنگسازی که شرکت های معروف ایران در زمینه فروش تور و خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در ایران انجام داده اند باعث شده است میزان جست و جو تورهای مسافرتی در گوگل بسیار بالا برود.به همین منظور بازار رقابت میان این صنف به شدت داغ میباشد و پول های گزافی در این زمینه خرج میشود و قطعا نیاز هست شما یک کسب و کار اینترنتی عالی را داشته باشید.
اگر توجه کنید بیشتر آژانس های هواپیمایی و مسافرتی که کار فروش تور را در ایران انجام میدهند بیشترین فروش آنها از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر روی کانالهای تلگرامی و پیج اینستاگرام شرکتشان میباشد.شاید نیمی از این بودجه راهم برای سایت خود هزینه نمیکنند، زیرا با قدرت فروش اینترنتی از طریق گوگل آشنا نیستند.یا در شرایط بدتر اصلا برخی از شرکت ها هیچ سایتی را هم ندارد که این شرکت ها دقیقا همان شرکت های بازنده بازار رقابت فروش تور در ایران میباشند.
با کمی دقت و گشتن در شبکه های اجتماعی و حتی گوگل خواهید دید که بیشترین تبلیغات در فضای مجازی در انحصار آژانس های هواپیمایی میباشد.زیرا این شرکت ها با معجزه فروش آنلاین آشنا شده اند و میداند طی سالهای آینده فقط باید کسب کار خود را به فضای مجازی محدود کنند و از تبلیغات محطیلی شاید نتوان مشتری جذب کرد.زیرا تبلیغات محیطی برای برندینگ شدن است نه فروش بیشتر.پس بدانید داشتن یک سایت برای آژانس هواپیمایی شاید واجب تر از هر عملیات دیگری میباشد.
آیا میدانید چه میزان سرچ در گوگل در زمینه فروش تور انجام میشود.برای مثال خدمت عرض خواهیم کرد که کلمه « تور مشهد » ماهانه بیش از 24 هزار بار در گوگل سرچ میشود.حال اگر شما جزو سه نتیجه برتر گوگل باشید و مشتری سایت شمارا باز کرده و تورهای شمارا ببیند و درخواست خرید تور دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟!اگر از 24 هزار نفر فقط 10 هزار نفر در روز ماه سایت شمارا باز کنند فکر میکنید چه تعداد مشتری جذب خواهید کرد؟!به قدری درآمد شما بالا خواهد رفت که روزانه شاید 10 میلیون فقط سود شما از فروش تورهای مشهد باشد.| سئو سایت گردشگری
با توجه به رقابت شدیدی که در این حوزه فروش تور در ایران وجود دارد، رقابت با شرکت هایی که ماهانه میلیون ها تومان خرج سایت های خود میکنند تا در نتایج گوگل بالا باشند آسان نیست.اما بسیاری از همین شرکت ها هیچ کدام دارای سایت مناسبی برای فروش تور نیستند و فقط با هزینه های زیاد در نتایج گوگل رتبه های خوبی را کسب کرده اند.یکی از شرکت های معروف فروش تور و بلیط در ایران ماهانه بیش از 100 میلیون تومان روی سایت خود هزینه میکند سایر رقبا را کنار بزند پس بدانید وارد بازاری شده اید که به نوعی بوی خون میدهد و اگر لحظه ای درنگ کنید شاید کلا باید کسب و کار خود را جمع کنید.
اما باید این را بدانید که با داشتن یک سایت عالی و رعایت اصول سئو سایت گردشگری قطعا شما نیازی به خرج این همه هزینه ندارید و میتوانید به نتایج برتر گوگل برسید.شاید سریع این اتفاق نیوفتد اما قطعا شما رقبای خود را کنار خواهید زد و جزو مشهورترین آژانس ها خواهید شد.
قطعا شما میتوانید جزو افرادی باشید که بهترین سایت های گردشگری و فروش تور در ایران را دارند.فقط باید در این راستا یا دانش خود را بالا ببرید یا کارهای مربوطه را به افراد کاردان این حوزه بسپارید.در مرحله اول باید بدانید یک سایت گردشگری کلا باید دارای چه بخش هایی باشد و چه مواردی باید در آن رعایت شود.جدا مبحث سئو باید کدنویسی سایت شما بهترین شکل ممکن انجام شود چیزی که بسیاری از سایت های معروف به آن دقت نمیکنند.
در مرحله بعدی بعد از ساخت سایت که دارای زیبایی خاص و تمامی امکانات لازم مربوط به کارهای شمارا داشته باشید باید یک سئو عالی را شامل شود.سئو سایت گردشگری و آژانس هواپیمایی باید به شدت روی برنامه ریزی انجام شود تا در آینده برای شما مشکل ساز نباشد.این سئو شامل کدنوسی های داخل قالب و سئو داخلی و خارجی میباشد که توسط افراد خبره این حوزه انجام میشود.
ایران وب ها با سالها تجربه در زمینه فعالیت در حوزه طراحی سایت های مختلف و سایت های گردشگری و همچنین انجام پروژه های سخت سئو روی سایت هایی که حوزه رقابت در آنها بسیار داغ میباشد بهترین کار را تحویل مشتریان خود میدهد.در ادامه شما با مراحل کار با ایران وب ها برای داشتن یک وبسایت عالی در زمینه فروش تور آشنا خواهید شد.
اگر شرکت شما دارای وبسایت نمیباشد و یا وبسایتی را دارید اما قصد دارید یک سایت جدید برای شما طراحی شود و یا تغییراتی بر روی وبسایت شما اعمال شود را در این بخش انجام خواهیم داد.که روال کار طراحی وبسایت بدین شرح میباشد.|سئو سایت گردشگری
یک وبسایت گردشگری باید دارای تمامی بخش های اصلی شامل ( صفحه مخصوص تورهای مورد نظر، بخش جست و جو حرفه ای، بخش ارتباط کارشناسان تور به راحتترین شکل ممکن، بخش مقالات، بخش هتل ها، بخش بلیط ( درخواستی) و بخشهای دیگری همچون ویزا، گالری، ارتباط با شما و معرفی برند شما به بهترین شکل ممکن که باید توسط تیم ایران وب ها صورت گیرد.این بخش ها شامل لیست زیر میباشد:
توجه : اگر سایت دارید و هرکدام از موارد بالا را ندارید ایران وب ها برای شما ایجاد خواهد کرد و آنرا به سایت شما خواهد افزود.
بعد طراحی حرفه ای سایت میرسیم به مهمترین مرحله یعنی سئو سایت، یک سایت حرفه ای نیازمند سئو حرفه ای هم میباشد در غیر این صورت داشتن تنها یک سایت زیبا و عالی ملاک نیست.ما در تیم ایران وب ها به شما تضمین میدهیم سئو سایت شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.این سئو در مرحله اول مربوط به بهینه سازی سایت میباشد که کاملا کدهای سایت را برای شما بهینه کنیم و تمامی ایرادات سایت را برای شما بگیریم برای موتورهای جست و جو در بهترین شرایط باشید.مرحله بعدی سئو داخلی سایت شمارا اصلاح خواهیم کرد و سپس سئو خارجی و در نهایت شبکه های اجتماعی را هم برای شما بهینه خواهیم کرد، و در آخر بعد از این کارها روی کلمات کلیدی شما فعالیت خواهیم کرد تا شما رتبه های عالی را کسب کنید.
اگر سایت شما توسط ما طراحی شود این اطمینان را به شما خواهیم داد که کاملا بهینه باشد و در بهترین شرایط خود و برای این منظور میتوانید بعد از طراحی سایت، از دیگران کارشناسان بخواهید سایت شمارا برسی کنند که آیا نقصی در آن مشاهده میکنند یا خیر.اما اگر شما سایت دارید ما برسی های لازم را انجام خواهیم داد و در صورتی که بهینه سازی نیاز باشم و قابل انجام این بهینه سازی را برای شما اعمال میکنیم تا مشکلاتی که در سایت شما از نظر کدنویسی و غیره وجود داشت را برطرف کنیم.
یکی از مهمترین بخشهای سئو سایت گردشگری و آژانس هواپیمایی سئو داخلی سایت میباشد.اکثر شرکت ها روی این موضوع هیچ گونه فعالیتی را انجام نداده اند.اما ما سئو داخلی شمارا کاملا اصلاح خواهیم کرد تا هیچ گونه مشکلی در سایت شما وجود نداشته باشد.سئو داخلی شامل برسی تمامی صفحات شما از نظر لینکهای شکسته و صفحات 404 میباشد.برسی ده صفحه برتر شما به صورت جزء به جزء همراه با محتوا و تگ های سایت.برسی تمامی عنوانهای سایت و اصلاح آنها و برسی سرچ کنسول شما ( در صورت نداشتن سرچ کنسول یا همان گوگل وبمستر این مورد برای شما ایجاد میشود.) برسی نقشه سایت xml برسی تصاویر و تمامی بخشهای دیگر.| سئو سایت گردشگری
دیگر بخشی که در سئو سایت گردشگری مورد نیاز هست سئو خارجی سایت میباشد.ما در این بخش تمامی لینک ها و بک لینکهای شمارا برسی خواهیم کرد و لینکهای نادرست را حذف کرده و لینکسازی را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام میدهیم.بخش سئو خارجی بسیار مهم است شما در این بخش میتوانید با چند بک لینک حرفه ای در نتایج خود تغییرات بسیاری ایجاد کنید.
مورد دیگر در زمینه سئو داشتن یک سئو محلی خوب است.در این بخش کسی در گوگل نام برند شمارا سرچ کند گوگل مپ شمارا خواهد دید.همچنین اگر با برنامه های مسیریاب نام برند شمارا سرچ کنند میتوانند شمارا پیدا کرده و مسیر رسیدن به شمارا بیابند و به راحتی به شما برسند.
اگر شما صفحات اجتماعی دارید آنهار برسی خواهیم کرد و به شما بهترین مشاوره را در زمینه داشتن صفحه ای پولساز و محبوب را خواهیم داد.در غیر این صورت برای شما تمامی این صفحات ساخته میشود.این صفحات شامل اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و فیسبوک میباشد که اگر توسط تیم ما ساخته شود برای هر کدام ما نیز 10 محتوای حرفه ای مختص به کار شما قرار خواهیم داد.
در ادامه شما با لیست کارهایی که در زمینه سئو انجام میشود آشنا خواهید شد.( در موارد زیر از کلمه برسی استفاده کردیم بدان معنا میباشد در صورت داشتن موراد همه را برسی میکنیم و اگر مشکلی بود آنهارا برطرف میکنیم و اگر در صورتی که موراد را نداشتین برای شما ایجاد میشود.)| سئو سایت گردشگری
همانطور که در بالا به توضیح داده شد ما تمامی بخش های شما را با دقت تمام انجام خواهیم داد تا شما بهترین نتیجه را دریافت کنید.
شرایط کار با ایران وب ها
برای ثبت پروژه طراحی سایت گردشگری و همچنین سئو سایت گردشگری تیم ما بهترین شرایط را برای مشتریان خود قائل میشود.قطعا میدانید و یا با پرسش از چند شرکت طراحی سایت و سئو میتوانید قیمت این دو پروژه را جویا شوید که پروژه های همچون طراحی سایت و سئو سایتهای گردشگری و آژانس های مسافرتی ارزان نمیباشد.به همین منظور ایران وب ها برای اینکه مشتریان خود را راضی نگه دارد چندین پیشنهاد برای همکاری به آنها ارائه میشود.
پیشنهاد اول : ثبت پروژه به صورت نقدی در دو بخش
شما میتوانید برای ثبت همچین پروژه ای از پیشنهاد اول استفاده کنید و به صورت نقدی با تیم ما همکاری داشته باشید.اگر پروژه شما برای مثال 10 میلیون تومان شود شما 5 میلیون تومان را هنگام عقد قرارداد پرداخت خواهید کرد و 5 میلیون تومان باقی را هنگام پایان کار تسویه کرده و پروژه را تحویل خواهید گرفت.
پیشنهاد دوم : ثبت پروژه به صورت ماهانه ( ویژه )
در پیشنهاد دوم که یکی از پرطرفدارترین روشها میباشد شما میتوانید هزینه پروژه را ماهانه پرداخت کنید.اگر هزینه پروژه شما 10 میلیون تومان شود و بازه زمانی انجام و تحویل کار ده ماه باشد شما میتوانید ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنید و پایان اتمام کار و تحویل پروژه خدمت شما.
پیشنهاد سوم : ثبت پروژه به صورت اقساط
در پیشنهاد این بخش شما میتوانید هزینه پروژه را به صورت اقساط پردخت نمایید.طی کار اگر پروژه شما 10 میلیون تومان شود و زمان انجام کار ده ماه باشد شما میتوانید طی چهار مرحله به صورت اقساط و تا 4 ماه بعد از پایان کار هزینه را تسویه نمایید.( توجه بفرمایید در این شرایط 20 درصد بر روی مبلغ پروژه افزوده خواهد شد. )
پیشنهاد چهارم : شروع کار بدون هیچ پرداختی
در این پیشنهاد ما استارت کار را بدون هیچ پیش پرداختی برای شما انجام خواهید داد و بعد از انجام هر مرحله مبلغی توسط کارفرما تسویه خواهد شد و در این روش شما تا پایان کار تماما هزینه پروژه را تسویه خواهید کرد.
بسیار خب ما چهار پیشنهاد شگفت انگیز را خدمت شما ارائه دادیم تا مشتریان ما بر حسب انتخاب و شرایط خود یکی را برای سئو سایت گردشگری انتخاب کنند
آژانس های داری مجوز بند الف ، اصطلاحا شرکت خدمات مسافرت هوایی یا آژانس هواپیمایی نامیده میشوند.
آژانس های دارای مجوز بند ب ، اصطلاحا شرکت خدمات جهانگردی یا آژانس خدمات جهانگردی نامیده میشوند.
آژانس های دارای مجوز بند پ ، اصطلاحا شرکت خدمات زیارتی یا آژانس خدمات زیارتی نامیده میشوند.
شرایط و آیین نامه تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ، سیاحتی ، جهانگردی و زیارتی
هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰/۰۳/۲۷ بنابه پیشنهاد شماره ۱۶۲۱/۱۰/۱۰۸۰۷/۱ مورخ ۱۳۷۹/۰۴/۲۱ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به استناد تبصره (۶) ماده (۷) اصلاحی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی - مصوب ۱۳۷۵- آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی ، سیاحتی ، جهانگردی و زیارتی را به شرح زیر تصویب نمود:
ماده - ۱ )
دفترهای خدمات موضوع این آیین نامه عبارتند از:
آژانس بند الف - دفتر خدمات مسافرتی که در زمینه تنظیم برنامه های مسافرتی ، فروش بلیط مسافرت ، ذخیره مکان و هر گونه اقدام دیگر مربوط به خدمات ترابری مسافر به طور مستقیم یا غیر مستقیم با رعایت قوانین و مقررات راه و ترابری فعالیت می نماید.
آژانس بند ب - دفتر خدمات سیاحتی جهانگردی که در زمینه اخذ روادید (اخذ ویزا) ، تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی ، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی فعالیت می کند.
آژانس بند پ - دفتر خدمات زیارتی که در زمینه ثبت نام ، تنظیم و انجام مسافرت های زیارتی به داخل و خارج از کشور ، ذخیره مکان و هر گونه خدمات زیارتی با رعایت قوانین و مقررات حج و زیارت فعالیت می کند.
ماده - ۲ )
هر شخص حقیقی یا حقوقی در صورتیکه بخواهد به انجام خدمات موضوع بند (الف) ماده یک این ایین نامه بپردازد باید مجوز مربوط را از وزارت راه و شهرسازی اخذ نماید و هر شخص حقیقی یا حقوقی که قصد انجام خدمات موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده یک این آیین نامه را دارد باید مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب نماید.
تبصره) صدور کلیه مجوزهای موضوع این ماده برای یک شخص نیز بلامانع است.
ماده - ۳ )
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت های مسافرتی ، سیاحتی ، جهانگردی و زیارتی می نمایند موظفند حسب مورد مجوزهای لازم را مطابق مواد این آیین نامه از مرجع مربوط اخذ نمایند. در غیر این صورت نیروی انتظامی با معرفی مرجع مربوط از فعالیت آنان ممانعت به عمل آورده و متخلفان را به محاکم دادگستری دلالت می نماید.
ماده - ۴ )
مجوز تاسیس دفترهای خدمات مسافرتی ، سیاحتی جهانگردی و زیارتی که از این پس دفتر نامیده می شود، با شرایط زیر به تشخیص مرجع صدور مجوز برای متقاضیان حقیقی یا حقوقی صادر می شود:
* ضوابط کلی:
- ارایه محل مناسب برای دفتر کار
- معرفی مدیر فنی
- ارایه نام و نشان دفتر
- سپردن تضمین
* شرایط اشخاص حقوقی:
- تابعیت ایران
- ارتباط موضوع فعالیت شخص حقوقی با فعالیت های موضوع این آیین نامه
* شرایط اشخاص حقیقی:
- تابعیت ایران
- متدین به دین اسلام یا سایر ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی ایران
- عدم اعتیاد به مواد مخدر بنا به تایید مراجع ذی صلاح
- ارایه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن برای متقاضیان مرد
- داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
- نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مورد نظر باشد.
- داشتن حداقل ۲۵ سال سن
- داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مفید مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی
تبصره ) مجوز تاسیس و فعالیت دفتر مسافرتی برای اتباع بیگانه فقط در قالب اشخاص حقوقی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط صادر می شود.
آموزش مدیر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با مدرک فنی و حرفه ای
آموزش مدیر تور گردشگری با مدرک فنی و حرفه ای
ماده - ۵ )
وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی حسب مورد نظر مراجع ذی صلاح را در خصوص صلاحیت داوطلبان کسب می نمایند.
تبصره) دستگاه های مورد استعلام موظفند پاسخ نظرخواهی موضوع این ماده را حداکثر تا پانزده روز اعلام نمایند و عدم پاسخگویی در مدت یاد شده به عنوان موافقت آن دستگاه تلقی می شود.
ماده - ۶ )
جانبازان بیش از ۲۵٪ با داشتن توانایی جسمی و آزادگان و رزمندگان جنگ تحمیلی با بیش از دو سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه و خانواده های شاهد با معرفی مرجع مربوط و داوطلبان بومی و فارغ التحصیلان دانشکده های ایرانگردی و جهانگردی و رشته های مرتبط با داشتن شرایط کامل این آیین نامه از نظر نوبت اعطای مجوز تاسیس دفتر اولویت دارند.
ماده - ۷ )
متقاضیان تاسیس دفتر مسافرتی باید محلی را با شرایط زیر جهت انجام فعالیت خود به تشخیص مرجع صدور مجوز، دارا باشند:
الف - مساحت دفتر ۴۰ الی ۷۰ متر مربع (با توجه به میزان تقاضا و موقعیت به تشخیص مرجع صدور مجوز)
ب - کاربری تجاری یا اداری محل دفتر
پ - ارایه مدرک معتبر رسمی مبنی بر تصرف مالکانه یا استیجاری محل دفتر
ماده - ۸ )
متقاضیان تاسیس دفتر خدمات مسافرتی باید یک نفر را به عنوان مدیر فنی آژانس به مراجع مربوط حسب مورد معرفی نمایند. مدیر فنی ضمن دارا بودن شرایط بند (پ) ماده (۴) این آیین نامه باید دارای شرایط زیر باشد:
۱- آشنایی کامل به یکی از زبانهای خارجی ترجیحا زبان انگلیسی و در مورد متقاضیان بند (پ) ماده یک ترجیحا زبان عربی
۲- ارایه گواهینامه فارغ التحصیلی از آموزشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مدارس حرفه ای خدمات مسافرتی و سیاحتی - جهانگردی یا مراکز آموزشی وزارتخانه های مرتبط
تبصره) فعالیت اتباع خارجی در سمت مدیر فنی منوط به دارا بودن پروانه معتبر اشتغال و تایید صلاحیت فنی آنها به وسیله مرجع صادر کننده مجوز است.
ماده - ۹ )
دارندگان مجوز یا مدیران عامل اشخاص حقوقی در صورت دارا بودن شرایط ماده (۸) این آیین نامه می توانند به عنوان مدیر فنی همان دفتر مسافرتی تعیین شوند.
تبصره) مدیر فنی آژانس در هر حال نمی تواند مدیر فنی بیش از یک دفتر باشد و موظف است تمام وقت در محل دفتر حاضر باشد.
ماده - ۱۰ )
متقاضی اخذ مجوز تاسیس دفتر مسافرتی مکلف است تضمین معتبر به میزان حداقل پنجاه میلیون ریال برای هر مجوز به مرجع صدور مجوز به عنوان حسن انجام کار و تضمین تعهد تسلیم نماید.
تبصره) مبلغ تضمین هر دو سال یک بار با توجه به شاخص تورم اعلام شده از بانک مرکزی ایران توسط مرجع صدور مجوز قابل افزایش است.
ماده - ۱۱ )
تضمین سپرده شده در صورت عدم ایفای تعهدات به تشخیص مرجع صدور مجوز قابل استیفا می باشد. در صورتی که تمام یا قسمتی از تضمین، مورد استفاده قرار گیرد مرجع مربوط مراتب را به وسیله نامه به نشانی دارنده مجوز اعلام می کند و دارنده مجوز مکلف است حداکثر تا یک ماه از تاریخ اعلام، تضمین را به میزان مقرر تکمیل نماید.
تبصره) عدم اجرای دستور تکمیل تضمین بدون عذر موجه بنا به تشخیص مرجع صدور مجوز، منجر به تعلیق مجوز فعالیت دفتر مسافرتی می شود.
ماده - ۱۲ )
در صورتی که صاحب مجوز آژانس انصراف خود را از ادامه فعالیت به وسیله نامه سفارشی یا ثبت در دبیرخانه مرجع صادر کننده مجوز یا اظهارنامه رسمی اعلام کند و تسویه حساب های لازم انجام پذیرد یا فعالیت یاد شده تعطیل شده باشد، تضمین سپرده شده آزاد می شود.
ماده - ۱۳ )
متقاضی دریافت مجوز آژانس باید نام و نشان دفتر خود را به مرجع صدور مجوز اعلام کند تا پس از تایید مورد استفاده قرار دهد. تغییر نام و نشان بدون تایید مرجع صدور مجوز ممنوع است.
تبصره) نام و نشان باید دارای مفهوم متناسب با فعالیت دفتر بوده و از نام های غیر فارسی و غیر متعارف نباشد.
ماده - ۱۴ )
پس از صدور موافقت اولیه مجوز دفتر خدمات مسافرتی توسط مرجع ذی ربط و احراز شرایط بندهای (الف) و (ب) ماده (۴) این آیین نامه و ابلاغ آن، متقاضی موظف است طی سه ماه نسبت به معرفی مکان، نام، نشان، مدیر فنی دارای شرایط و ارایه تضمین به مرجع یاد شده اقدام نماید. در غیر اینصورت موافقت صادر شده بی اثر است.
ماده - ۱۵ )
وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی موظفند پس از دریافت مدارک درخواست مجوز آژانس مسافرتی مندرج در ماده (۴) حداکثر تا یک ماه نتیجه بررسی خود را به متقاضی اعلام نمایند.
ماده - ۱۶ )
تغییر محل دفتر آژانس مسافرتی بدون موافقت مرجع صادر کننده مجوز ممنوع است و تخلف از این ماده موجب تعطیل شدن دفتر جدید و تعلیق مجوز تا کسب موافقت از مرجع یاد شده می شود.
ماده - ۱۷ )
دفتر خدمات مسافرتی مجاز نیست به فعالیتی که مغایر با موضوع فعالیتش بوده یا سنخیتی با آن نداشته باشد بپردازد.
ماده - ۱۸ )
در مواردی که پروانه دفتر خدمات مسافرتی لغو شود دارنده پروانه باید ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ تصمیم قطعی لغو مجوز را به وسیله پست سفارشی یا حضور به مرجع صدور مجوز مسترد نماید.
ماده - ۱۹ )
دفتر خدمات مسافرتی موظف است در زمان تعلیق از قبول تعهدهای جدید خودداری نماید و طبق دستور العمل های مراجع ذیربط به تعهدات قبلی عمل نماید. در صورت عدم رعایت مراتب بالا، مجوز دفتر خدمات مسافرتی به تشخیص مرجع صدور مجوز لغو می شود.
ماده - ۲۰ )
دارندگان مجوز دفتر خدمات مسافرتی مکلفند موارد زیر را رعایت نمایند:
الف - شخص حقوقی دارنده مجوز مکلف است هرگونه تغییر در امور مربوط به مدیریت، شرکا، سهامداران، نام، نشان و اقامتگاه شرکت را به اطلاع مرجع صدور مجوز برساند. در غیر این صورت مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی به تشخیص مرجع صادر کننده از یک ماه تا سه ماه معلق می شود.
ب - حضور مدیر فنی آژانس در دفتر الزامی است و در غیاب مدیر فنی در موارد ضروری دارنده مجوز یا مدیر عامل شخص حقوقی مکلف به حضور در دفتر است.
پ - هرگاه دفتر پس از اخذ مجوز آژانس مسافرتی بیش از شش ماه بدون عذر موجه شروع به کار ننماید یا سه ماه بدون داشتن عذر قابل قبول، تعطیل باشد یا به مدت یک سال هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد به تشخیص مرجع صادر کننده، مجوز فعالیتش لغو می شود.
ت - دفتر موظف است اطلاعات مورد درخواست و گزارش عملکرد فعالیت خود را در مدتی که مراجع مربوط تعیین می کنند ارایه دهد. در غیر اینصورت به تشخیص مرجع صدور مجوز برای مرتبه اول مجوز دفتر تا سه ماه تعلیق و چنانچه پس از پایان مدت تعلیق مدارک یاد شده را ارایه ننماید مجوز دفتر لغو می شود.
ث - دفتر خدمات مسافرتی موظف است نام، نشان، نشانی کامل، شماره های تلفن و نمابر و نوع فعالیت خود را در سربرگ نامه ها به زبان فارسی و یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه یا عربی درج نماید. همچنین در صورت ارایه شماره مجوز از سوی مرجع صدور مجوز موظف به درج آن در تابلو، سر برگ و مکاتبات خود است.
ج - مدیر عامل اشخاص حقوقی و دارنده مجوز در مورد اشخاص حقیقی پاسخگوی مرجع صدور مجوز و مسئول رعایت قوانین و مقررات مرتبط هستند.
ماده - ۲۱ )
انتقال مجوز دفتر خدمات مسافرتی پس از موافقت مرجع صدور مجوز و احراز شرایط و رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.
ماده - ۲۲ )
در صورتی که شخص حقیقی صاحب مجوز آژانس تمام یا یکی از شرایط مقرر در آیین نامه را بنا به تشخیص مرجع صدور از دست بدهد مجوز وی تا شش ماه معلق می شود و اگر در مدت یاد شده شرایط مورد نظر را فراهم ننماید مجوز آژانس لغو می شود.
ماده - ۲۳ )
در صورتی که شخص حقیقی صاحب مجوز آژانس فوت نماید یا محجور شود ورثه متوفی یا قیم شخص محجور باید حداکثر تا شش ماه شخص دارای شرایطی را معرفی کنند. در غیر این صورت مجوز دفتر لغو می شود. در این مدت مدیر فنی مسئولیت دارنده مجوز را بر عهده دارد.
ماده - ۲۴ )
انحلال قهری یا ارادی یا بطلان شخص حقوقی دارنده مجوز موجب لغو مجوز فعالیت آژانس می شود؛ مگر اینکه تا شش ماه با رعایت شرایط مقرر قانونی نسبت به انتقال به شخص جدید اقدام و موافقت مرجع صدور مجوز را از اخذ نماید.
تبصره) در مدت انحلال قهری یا ارادی اشخاص حقوقی صاحب مجوز مدیر تصفیه موظف است تا شش ماه نسبت به انتقال مجوز به شخص جدید اقدام و موافقت مرجع صدور مجوز را اخذ نماید.
ماده - ۲۵ )
درصورتی که در مورد شخص حقیقی مدیر فنی و در مورد شخص حقوقی مدیر عامل یا مدیر فنی فوت نماید یا تغییر کند یا محجور شود یا هر یک از شرایط مندرج در این ایین نامه را از دست بدهد به تشخیص مرجع صدور مجوز دارنده مجوز در شخص حقیقی و هیات مدیره در شخص حقوقی موظف است مراتب را تا ده روز به صورت کتبی به مرجع صدور مجوز اعلام نماید و تا سه ماه شخص دیگری را که دارای شرایط مقرر در این آیین نامه باشد به جای مدیر سابق تعیین و به مرجع صدور مجوز معرفی نماید؛ درغیر این صورت مجوز دفتر آژانس مسافرتی لغو می شود.
ماده - ۲۶ )
هر یک از دفترهایی که ارکان تشکیلات و مجوز آنها با این آیین نامه مطابقت ندارد موظفند حداکثر تا شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه وضعیت خود را با مفاد آن تطبیق دهند.
ماده - ۲۷ )
دفتر خدمات مسافرتی نباید از عنوانی غیر از عنوان دفتر خدمات مسافرتی ، سیاحتی - جهانگردی و زیارتی مانند آژانس و بنگاه استفاده نماید.
ماده - ۲۸ )
اعتبار مجوز صادر شده یک سال است و دارنده مجوز موظف است یک ماه قبل از انقضای مدت نسبت به تمدید مجوز دفتر خدمات مسافرتی اقدام نماید.
ماده - ۲۹ )
ایجاد نمایندگی دفتر خدمات مسافرتی یا شعبه دفتر خدمات مسافرتی توسط شخص حقوقی دارنده مجوز با رعایت این آیین نامه و تصویب مرجع صدور مجوز بلامانع است.
ماده - ۳۰ )
کلیه دفاتر خدمات مسافرتی موظف به رعایت مقررات و دستورالعمل ها و خط مشی های ابلاغ شده توسط مراجع صدور مجوز هستند.
ماده - ۳۱ )
نظارت بر فعالیت دفتر خدمات مسافرتی از جهت کیفیت، سطح کارایی و رعایت مقررات حسب مورد بر عهده وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی است و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این ایین نامه و سایر مقررات مربوط مرجع صدور مجوز حسب مورد علاوه بر اعمال مجازات های مقرر در این ایین نامه به شرح زیر عمل می کند:
الف - تذکر کتبی
ب - اخطار کتبی با تعیین مهلت مناسب جهت رفع اشکال
پ - تعلیق موقت مجوز از یک ماه تا سه ماه
تبصره ۱) مرجع صدور مجوز دفتر خدمات مسافرتی در صورت صلاحدید جهت ادای توضیح از دارنده مجوز یا مدیر عامل یا مدیر فنی یا کارشناسان صلاحیتدار دعوت می کند و اتخاذ تصمیم در مورد تخلفات با مرجع یاد شده است.
تبصره ۲) تعلیق یا لغو مجوز دفتر خدمات مسافرتی در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار درج می شود.
تبصره ۳) درصورتی که تخلف دفتر خدمات مسافرتی واجد وصف مجرمانه باشد پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی صالح ارسال می شود.
تبصره ۴) در صورتی که در خصوص نحوه فعالیت دفتر خدمات مسافرتی شکایت یا اعلام تخلفی از سوی اشخاص ذی ربط با دلایل مستدل ارایه شود مرجع صادر کننده مجوز موظف است مورد را بررسی و تصمیم مقتضی اتخاذ نماید.
ماده - ۳۲ )
نیروی انتظامی و سایر مراجع قانونی ذیربط مکلفند به تقاضای مرجع صدور مجوز از ادامه فعالیت دفترهایی که متخلف شناخته شده و به تعلیق یا لغو محکوم شده اند جلوگیری به عمل آورد.
ماده - ۳۳ )
مراجع صدور مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی بابت صدور یا تمدید مجوزهای موضوع این آیین نامه وجوهی را که مطابق تبصره (۴) ماده (۷) اصلاحی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی - مصوب ۱۳۷۵- توسط شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی معین می شود دریافت و مطابق تبصره (۵) ماده یاد شده عمل می نمایند.
ماده - ۳۴ )
وزارتخانه های راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی موظفند پس از صدور مجوز یا تعلیق یا لغو آن موضوع را به اطلاع یکدیگر برسانند.
لطفا جهت ثبت نام و ارائه درخواست مجوز دفاتر خدمات مسافرتی به سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سایت http://ta.ichto.ir مراجعه فرمایید.
تفاوت های آژانس بند الف ، آژانس بند ب ، آژانس بند پ